Maken in de Regen


Link aanmeldformulier: https://forms.gle/YNTe1SiiaLvd1RtAA 


Informatie over Maken in de Regen 

De RvA en het bestuur van 2024-2025 hebben gemerkt dat GST-leden de behoefte hebben om hun eigen creatieve projecten te starten en te delen met andere leden van het GST. Wij willen de leden extra ondersteunen in hun creatieve ondernemingen en daarom is vorig jaar ‘Maken in de Regen’, ook wel afgekort als MiR in het leven geroepen. Het doel is dat leden die een toneelstuk, film of ander creatief project willen starten de mogelijkheid krijgen om dat bij het GST te gaan vormgeven. 


Organisatie

De projecten die tot stand komen bij Maken in de Regen zullen geselecteerd worden door middel van een stemming. Dit houdt in dat GST-leden hun plan voor bijvoorbeeld een film of toneelstuk presenteren tijdens een ALV waarop een stemming volgt voor welk project uiteindelijk uitgevoerd wordt. Het gekozen project krijgt een budget toegewezen om aan de slag te kunnen gaan. De locatie voor mogelijke repetities en de eindpresentatie wordt in samenwerking met het het bestuur geregeld. Communicatie met het bestuur zal via Justin, de commissaris interne betrekkingen (gstintern@gmail.com) gaan. 


De eisen 

Belangrijk om te noemen, is dat de participerende leden de creatieve vrijheid krijgen om onafhankelijk van het bestuur een product te maken. Desalniettemin moet een gepresenteerd en uiteindelijk gekozen project aan de volgende eisen voldoen;


  1. Aan een project werken minimaal zes leden; Bij invullen van deze forms hoef je nog niet duidelijk te hebben welke 6 zolang er maar ruimte in het project is voor minstens 6 leden.
  2. Een voorstelling streeft naar een minimale duur van dertig minuten en een maximale duur van een uur;
  3. Een film streeft naar een minimale duur van tien minuten en een maximale duur van dertig minuten;
  4. Alle benodigdheden worden door de deelnemers geregeld, geschreven, gemaakt of bedacht;
  5. De deelnemende leden wijzen een penningmeester aan die verantwoordelijk is voor het
    bijhouden van de uitgaven en het tijdig communiceren van deze met de Commissaris
    Interne Betrekkingen en de Penningmeester van het Dagelijks Bestuur;
  6. De penningmeester maakt in samenwerking met de Penningmeester van het Dagelijks
    Bestuur een begroting. Deze wordt niet gepresenteerd aan de leden zoals bij een
    commissie, met uitzondering van de geplande financiële inbreng van deelnemers;
  7. In samenwerking met het Dagelijks Bestuur, meenemend de beschikbaarheid van
    makers/spelers, locaties en ruimte in de agenda, wordt een datum voor de opvoering
    vastgesteld. Het Dagelijks Bestuur neemt de organisatie hiervan op zich


Planning

Tijdens de ALV van december 2025 krijgen de leden de mogelijkheid om hun plannen te presenteren. Uit praktische overwegingen moedigt het bestuur aan om in duo’s te presenteren bestaande uit de initiator van het project en de penningmeester. 


Hierop volgt een stemming en wordt er een plan gekozen om uit te voeren. De initiator van het gekozen plan is verantwoordelijk voor de werving voor audities en organiseert deze op de overeengekomen locatie en tijdstip. De penningmeester is verantwoordelijk voor het bijhouden van de uitgaven en communiceert deze met de commissaris interne betrekkingen van het bestuur. De repetitielocatie wordt in samenwerking met het bestuur geregeld naar wensen en benodigdheden voor het project. Repetitie kan hierbij vallen op een doordeweekse dag wanneer iedereen kan, of vooraf of na een reguliere spelersgroep. De deadline van het project is op 24 april, daarna zal er gezamenlijk met het bestuur een mooi moment gekozen worden om het maakproject te laten zien aan mensen binnen en buiten GST.


Werving en Promotie

Het bestuur zal Maken in de Regen actief promoten bij de leden en zal hen aansporen om te participeren. Dit wordt gedaan via de sociale media kanalen en ook op een-op-een basis. Werving kan ook gedaan worden door leden die een plan willen presenteren bij de ALV. Hierbij kan het bestuur mogelijk ondersteuning bieden. 


Contactpersoon

Commissaris interne betrekkingen Justin Koehoorn - gstintern@gmail.com

Onze sponsoren